innogy Servis plynových spotřebičů
Důležitost údržby plynového kotle
Pravidelně servisovaný kotel
Neservisovaný kotel
Naše služby
Poruchový servis
Váš požadavek do dvou pracovních dnů předáme opraváři a ten se s vámi spojí.
Náklady spojené s opravou poruchy kotle nejsou hrazeny z předplatného na pravidelný servis.
Často se ptáte před sjednáním služby
-
Které značky kotlů máte oprávnění servisovat?
Jsme autorizováni pro servis plynových spotřebičů do výkonu 50 kW následujících značek:
Ariston, Baxi, Bosch, Brötje, Buderus, Dakon, De Dietrich, Destila, Geminox, Chaffoteaux, Immergas, Intergas, Junkers, Protherm, Quantum, Thermona (Therm) Vaillant, Viessmann a Wolf.Co je obsahem servisu kotle od innogy?
Na začátku každého servisního zásahu provede náš technik odbornou prohlídku. Z prohlídky vyplyne skutečný rozsah činností, které bude potřeba provést (s přihlédnutím k typu a technickému stavu spotřebiče, při respektování požadavků výrobce).
V běžných případech trvá servis plynového kotle bez zásobníku TUV přibližně 30 minut a jeho obsahem je:- Kontrola celkového stavu kotle
- Kontrola přívodu plynu
- Kontrola tahu spalin, manostatu ventilátoru, spalinového termostatu
- Kontrola plynotěsnosti plynového rozvodu v kotli
- Kontrola hydraulické části kotle, tlakového pojistného ventilu, dotlačovaní topného systému
- Kontrola elektrické části kotle
- Kontrola a případné dotlakování expanzní nádoby
- Vyčistění hlavního hořáku a elektrodu
- Kontrola zapálení hořáků, nastavení tlaku plynu, kontrola výkonu
- Kontrola těsnosti výměníku TUV
- Kontrola funkce trojcestného ventilu
- Kontrola funkce směšovacího ventilu nízkoteplotního vytápění
- Kontrola funkce všech regulačních a zabezpečovacích prvků
- Kontrola a vyčistění filtrů vytápěcího systému
- Kontrola funkce odvzdušňovacího ventilu
- Kontrola hořčíkové anody zásobníku
- Kontrola a nastavení spalování, kontrola emisních hodnot CO
- Celková funkční zkouška kotle a vypsání protokolu o prohlídce
Proč je potřeba provádět také měření spalin?
Měření spalin je nutné provádět z důvodu seřízení spotřebiče pro optimální režim spalování a především z důvodu jeho bezpečného provozu.
Jaké doklady o servisu obdržím?
Po každém servisu vám zašleme elektronicky, popř. v tištěné podobě Protokol o údržbě plynového spotřebiče. Tento servisní list doporučujeme uschovat i pro případ havárie kotle a poškození domu/bytu, kdy je nutné pro plnění pojišťovny předložit protokol o pravidelné servisní prohlídce. Servisní protokol najdete také v aplikaci/portálu innosvět v sekci Dokumenty/Služby.
Pro koho je služba určena?
Službu pravidelného předplaceného servisu nabízíme pouze zákazníkům innogy s aktivní smlouvou na zemní plyn nebo elektřinu.
Kolik služba stojí?
Cena pravidelného ročního servisu plynových spotřebičů je rozložena do 12 měsíčních částek – viz ceník služby. Od 1. 7. 2024 jsme cenu zvýšili, takže aktuálně každý měsíc zaplatíte 245 Kč. Pokud platíte před provedením servisu 12 měsíců, za roční servis už nic nedoplácíte.
Kde najdu více informací ke službě?
Více o službě pravidelného servisu najdete ve smlouvě, kterou ke službě podepisujete.
Jak si mohu zajistit servis mého kotle?
Stačí zavolat na linku 800 32 32 32 nebo vyplnit poptávkový formulář. Po jeho odeslání vám zavoláme a společně servis domluvíme. Samozřejmě se můžete také osobně zastavit v pobočce innogy. -
Aktuálně si jako innogy zákazník můžete sjednat i jednorázový servis. Po uhrazení celé částky 3 249 Kč předáme požadavek na servis dodavateli, ale s ohledem na začínající topnou sezonu vám nedokážeme garantovat lhůtu, kdy vás budeme kontaktovat kvůli termínu jednorázového servisu. S jednorázovým servisem nemusíte čekat cca 12 měsíců, ale přicházíte o výhody předplacené služby - rozložení částky na 12 měsíců a termín pravidelné prohlídky hlídáme za vás.
Doporučujeme vám tedy sjednat zároveň jednorázový servis i předplacenou službu. -
Proč je pravidelný servis důležitý?
Provádění pravidelného servisu je podmínkou pro splnění záručních podmínek výrobců plynových kotlů. Zároveň je předepsaný legislativou pro naplnění podmínek bezpečného provozování plynového spotřebiče. Pro vás z toho plyne také ekonomická výhoda – dobře udržovaný a správně seřízený kotel vám může ušetřit až několik tisíc korun ročně díky nižší spotřebě plynu. Pravidelným servisem také můžete včas zamezit poruchám spotřebiče způsobeným opotřebením jeho dílů a zároveň prodloužit jeho životnost.
Jak často provádět pravidelný servis?
Výrobci doporučují provádět pravidelný servis minimálně 1× ročně. V odůvodněných případech může dle výsledku měření spalin servisní technik doporučit kratší servisní interval.
Musím provádět servis, pokud spotřebič nepoužívám?
Je-li spotřebič dlouhodobě odstaven, odpojen od energií a nepoužívá se, není nutné pravidelný servis provádět. Pro opětovné uvedení do provozu je nutné přivolat servisního technika. Ten zkontroluje, seřídí a odborně uvede spotřebič do provozu. -
Mohu si drobné čištění plynového kotle provádět sám?
Pro veškeré práce na vašem plynovém kotli je nutné mít elektrikářskou a plynařskou kvalifikaci a zároveň certifikované školení od výrobce daného kotle. Proto vám tento postup rozhodně nedoporučujeme.
Jak poznám kvalitního servisního technika či organizaci?
Je možné použít jednoduchou pomůcku, podle které poznáte kvalitu poskytnutého servisu.
Pokud technikovi zabere pravidelná servisní prohlídka kotle pouze 10 minut, příště si ho již nezvěte. Možná jste v danou chvíli ušetřili nějakou tu stokorunu, ale váš kotel zcela jistě nedostal péči v rozsahu, který vyžaduje, což se projeví na spotřebě plynu, bezpečnosti provozu a jeho životnosti. Ve výsledku vás tak takový „levný“ servis přijde dosti draho.Servisní technik mi odstavil kotel. Co mám dělat?
Tuto situaci rozhodně nepodceňujte, ve většině případů je to z důvodu nevyhovujícího technického stavu nebo umístění kotle. Další provoz kotle v nevyhovujícím technickém stavu by mohl vážně ohrozit vaše zdraví, případně způsobit škody i na majetku. Pravděpodobně nastal čas na výměnu za nový - bezpečný, spolehlivý a úsporný kotel. Konzultujte výměnu přímo s technikem. I on vám dokáže nabídnout řešení.