Odebíral jsem plyn od dodavatele, který oznámil ukončení své činnosti. Co mám dělat?
Vy nemusíte dělat nic, my jako dodavatel poslední instance (DPI) vám v nejbližších dnech pošleme dopis, kde najdete vše potřebné.
V České republice existuje pro tuto situaci bezesmluvní institut, tzv. dodavatel poslední instance (DPI). Díky tomu máte jistotu, že vám nebude přerušena dodávka plynu. Do režimu dodávky od DPI přecházíte automaticky – sami si jej zvolit nemůžete.
Pro koho je režim DPI určen?
Režim DPI platí pro všechny domácnosti a dále pro podnikatele s odběrem do 630 MWh/rok, jejichž původní dodavatel ztratil způsobilost jim plyn dodávat. Pro firmy s vyšší spotřebou není ze zákona ochrana v režimu DPI a je nutné si neprodleně vybrat nového dodavatele. Tento výběr neodkládejte.
Aktuální seznam původních dodavatelů je uveden na stránkách Energetického regulačního úřadu.
Dokážu zjistit, kdo je mým dodavatelem poslední instance?
Území ČR je pro dodávky plynu rozděleno podle distribučního území mezi innogy Energii, E.ON Energii a Pražskou plynárenskou.
Jak dlouho zůstávám v režimu DPI?
Maximální lhůta, kdy můžete být v režimu DPI, je zákonem stanovena na 3 měsíce. Pokud si do této doby nesjednáte smlouvu novou, dojde ze zákona k automatickému převodu dodávky plynu na dobu neurčitou, a to u stejného obchodníka, který vám zajišťoval dodávky v režimu DPI.
Chci návrh smlouvy na plyn
Uzavřel jsem s vámi smlouvu ještě před ukončením činnosti původního dodavatele. Jaký bude postup v mém případě?
Vaše smlouva samozřejmě platí, včetně dohodnuté ceny a termínu zahájení dodávky. Plyn jsme pro vás již nakoupili.
Žádné další kroky už nemusíte podnikat.
V mezidobí, do doby účinnosti nové smlouvy, budete odebírat v režimu dodávky DPI, případně navazující dodávky na dobu neurčitou. Poté vám dodávky automaticky převedeme do běžného režimu a za podmínek sjednané smlouvy.
Musím někomu nahlásit stav plynoměru k zahájení dodávky v režimu DPI?
Ne, pro dodávku plynu v režimu DPI to
není potřeba. Propočet stavu plynoměru provede distributor. Pokud si i přesto přejete nahlásit stav plynoměru, využijte k tomu
stránky distributora, určené pro samoodečet nejpozději do 5 dnů od zahájení dodávky v režimu DPI. (To je také nejrychlejší způsob, neboť i telefony a e-maily distributora jsou momentálně přetíženy.)
Co dělat, když se nemohu dovolat na vaši zákaznickou linku?
Není třeba nám volat, veškeré potřebné informace najdete na této stránce. Prosíme, projděte si zde uvedené odpovědi na časté dotazy a vyčkejte na náš dopis.
Jak proběhne vypořádání s původním dodavatelem?
Doporučujeme vám
okamžitě zastavit platby záloh vůči původnímu dodavateli plynu (trvalé příkazy, svolení k inkasu, SIPO).
Původní dodavatel má povinnost vám poslat konečné vyúčtování.
V případě reklamace vyúčtování se obracejte na původního dodavatele - bez zbytečného odkladu.