Upozornění pro uživatele senzoru:
Z ‍technických důvodů na straně poskytovatele datové konektivity jsme bohužel nuceni v ‍některých oblastech postupně ukončovat službu Monitoring spotřeby. Pokud se vás tato situace týká, budeme vás v ‍nejbližších dnech informovat.

Výhody senzoru spotřeby od innogy

Přehled o denní spotřebě

plynu v innosvětě

Vlastní datová konektivita

přes rádiovou síť SIGFOX

Výdrž baterie senzoru až 7 let

závisí na umístění

Výhody chytrého senzoru spotřeby

  • Už nemusíte chodit k ‍plynoměru
  • V innosvětě máte automaticky přehled o aktuální i ‍denní spotřebě plynu
  • Podle spotřeby jednoduše změníte zálohy v ‍innosvětě
  • Už žádný nečekaný nedoplatek za plyn

Nejčastěji se ptáte

  • Mohu si nyní senzor spotřeby objednat?

    Je nám líto, ale požadavky na ‍nové instalace již ‍nepřijímáme. Důvodem je ‍rozhodnutí provozovatele distribuční soustavy ukončit servisní služby spojené se ‍senzorem spotřeby. Senzory s ‍již uzavřenou smlouvou nainstalujeme nejpozději do ‍30. ‍6. ‍2022.
     

  • Kde najdu data ze senzoru?

    Služba Monitoring spotřeby se skládá ze senzoru a aplikace/portálu innosvět, jedině tak bude možné využívat všech výhod této služby a ‍mít spotřebu plynu vždy pod ‍kontrolou. Bez innosvěta se vám nemají kde zobrazovat údaje vysílané senzorem a ‍tudíž senzor nemůže plnit svou funkci.
    Pro plnohodnotné využívání služby je tedy nutné mít vytvořený innogy účet a do portálu a/nebo aplikace innosvět si připojit odběrné místo, kde je nainstalovaný chytrý senzor spotřeby.  Zda zvolíte pro sledování údajů ze ‍senzoru portál innosvět nebo aplikaci innosvět je zcela na vás. V ‍innosvětě najdete stejná data, ať už si vyberete aplikaci nebo ‍portál.

  • Co všechno mám k dispozici díky senzoru?

    Senzor spotřeby plynu automaticky načítá aktuální stav spotřeby přímo z vašeho plynoměru a data 2x denně odesílá přes rádiovou síť Sigfox k dalšímu zpracování, takže už není potřeba chodit kontrolovat plynoměr, což oceníte zejména v topné sezóně.

    V Detailu měsíce jedině díky senzoru získáte údaj o denní spotřebě s přesností na 2 desetinná místa. Tento údaj využijete např. pro ujištění, že plynové spotřebiče fungují přesně tak, jak očekáváte, i když nejste zrovna doma, nebo pro zjištění, co všechno ovlivňuje spotřebu plynu, a díky tomu můžete začít efektivně šetřit spotřebu plynu a tím i náklady za provoz domácnosti.
     

  • Pokud již službu nenabízíte, přestane mi fungovat i senzor?

    Všechny namontované funkční senzory nebudeme plošně ukončovat a ‍budou normálně fungovat i ‍po ‍30. ‍6. ‍2022.
    Životnost senzoru je ‍závislá zejména na ‍jeho umístění. Senzor umístěný na ‍plynoměru uvnitř budovy bez ‍překážek pro ‍rádiový signál sítě Sigfox vydrží až ‍7 ‍let.
     
  • Co se stane, když se senzor rozbije?

    Pokud se senzor rozbije, kontaktujte nás prosím na ‍bezplatné lince 800 ‍016 ‍016 nebo přímo v ‍mobilní aplikaci innosvět pomocí „rychlé pomoci“ (ikona nářadí na ‍horní liště vpravo).
    S ‍ohledem na ‍rozhodnutí provozovatele distribuční soustavy ukončit servisní služby spojené se ‍senzorem spotřeby nemůžeme od ‍června ‍2022 zajistit výměnu ani kontrolu senzoru, a ‍proto vám službu monitoring spotřeby ukončíme.
     
  • Chci ukončit smlouvu na plyn, jak je to se senzorem?

    Senzor je majetkem innogy a ‍umístění každého senzoru je ‍vázáno na ‍konkrétní aktivní smlouvu na ‍plyn u ‍innogy, proto musí být při ‍ukončení smlouvy na ‍plyn služba Monitoring spotřeby ukončena. Pokud vám nebyl senzor odborně demontován, nijak do ‍něj nezasahujte a ‍nepokoušejte se ‍zařízení sami sundat. Při ‍pravidelné výměně měřidla jej automaticky převezmeme zpět.
     
 
 

Zákazníky se senzorem dále zajímá

  • Jak zkontroluji, zda senzor neukazuje chybu?

    V ‍aplikaci i ‍portálu innosvět proklikněte z ‍hlavní stránky (dashboradu) dole řádek Senzor spotřeby a ‍na ‍Detailu smlouvy uvidíte Technické údaje poslední odvysílané zprávy ze ‍senzoru.
    Aktuální stav senzoru je označen jako chyba v ‍případě, že poslední komunikační zprávu ze ‍senzoru evidujeme starší než ‍7 ‍dní. Mimo topnou sezonu může být tento údaj zavádějící, jelikož stav plynoměru se ‍nemusí měnit. Upozornění na ‍chybu senzoru můžete najít i ‍na ‍hlavní stránce innosvěta (dashboardu).
    Pokud je ‍aktuální stav vyhodnocen jako OK, avšak údaj vyčtený ze ‍senzoru v ‍innosvětě neodpovídá stavu na ‍plynoměru, kontaktujte nás prosím.
     
  • Co mám dělat, když zjistím chybu senzoru?

    Pokud není se ‍senzorem něco v ‍pořádku, neváhejte nás kontaktovat na ‍bezplatné lince 800 ‍016 ‍016 nebo ideálně přímo v ‍mobilní aplikaci innosvět pomocí „rychlé pomoci“ (ikona nářadí na ‍horní liště vpravo).
    Využít můžete i ‍e-mail info@innogy.cz, WhatsApp nebo chat.
     
  • Vyměníte mi můj chybný senzor?

    S ‍ohledem na ‍rozhodnutí provozovatele distribuční soustavy ukončit servisní služby spojené se ‍senzorem spotřeby nemůžeme od ‍června ‍2022 zajistit výměnu ani kontrolu senzoru, a ‍proto vám službu monitoring spotřeby ukončíme. Službu průběžného monitoringu spotřeby není možné opětovně sjednat.
     
  • Co mám dělat, když mi vyměnili plynoměr?

    Pokud došlo k ‍výměně plynoměru na ‍místě, kde byl původně nainstalovaný senzor spotřeby, na ‍nový plynoměr bohužel senzor přeinstalován nebude. Důvodem je ‍rozhodnutí provozovatele distribuční soustavy ukončit servisní služby spojené se ‍senzorem spotřeby. Službu monitoring spotřeby vám ukončíme.
    Kontaktuje nás prosím sami na ‍bezplatné lince 800 ‍016 ‍016 nebo v ‍mobilní aplikaci innosvět pomocí „rychlé pomoci“ (ikona nářadí na ‍horní liště vpravo).
    V ‍opačném případě vás budeme kontaktovat my až po ‍obdržení zprávy o ‍demontáži senzoru od ‍provozovatele distribuční soustavy.
     
  • Proč mi zůstal senzor na plynoměru, když už nemám službu aktivní?

    Pokud vám zatím nikdo senzor z ‍plynoměru odborně nedemontoval, prosíme, nijak do ‍něj nezasahujte a ‍nepokoušejte se zařízení sami sundat. V tuto chvíli je senzor již deaktivovaný a ‍při ‍pravidelné výměně měřidla jej automaticky převezmeme zpět. Senzor je majetkem innogy a ‍jakákoli manipulace bude považována za ‍neoprávněný zásah do ‍plynoměru.
     
  • Jak je to s poplatkem za demontáž?

    Od ‍1. ‍7. ‍2022 vám nebudeme účtovat poplatek za ‍demontáž, a ‍to ani v ‍případě, že ‍se sami rozhodnete službu ukončit. Fyzickou demontáž senzoru může provádět pouze pracovník provozovatele distribuční soustavy a ‍nelze ji ‍naplánovat na ‍přání zákazníka ani ‍innogy.
     
  • Jak si mohu sledovat spotřebu, když už nemám senzor?

    Svou spotřebu můžete v ‍aplikaci nebo portálu innosvět samozřejmě sledovat i ‍nadále. Odečty plynoměru je jen třeba zadávat ručně. Během několika dnů po ‍ukončení služby Monitoring spotřeby se vám v ‍innosvětě zaktivní možnost zadávat stavy ručně. Pro ‍přesnější vyčíslení předpokládaného přeplatku či ‍nedoplatku doporučujeme zadávat stav měřidla minimálně jednou týdně.
     
  • Senzor již nepoužívám, ale zálohu jsem za něj ještě zaplatil. Kdy mi vrátíte peníze?

    Pokud vám byla služba monitoringu již ‍ukončena, zaslali jsme vám nový plán záloh bez ‍poplatku za ‍pronájem senzoru. Případné platby za ‍zrušenou službu uhrazené navíc vám vrátíme zpět v ‍nejbližší řádné faktuře za ‍plyn.
     

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Online

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů najdete ‍zde

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Offline

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů najdete ‍zde

Děkujeme za kontakt

Zavoláme vám, jakmile to bude možné. Prosíme o trpělivost.

Požadavek nebyl odeslán

Požadavek na zpětné volání se nepodařilo odeslat.

Na zadané telefonní číslo již evidujeme požadavek na kontakt. Ozveme se, jakmile to bude možné.