Po Polednici přišel Úsvit
Matěj Chlupáček je nadějný český tvůrce a režisér. Nebo již jen talentovaný filmař, co tvoří kvalitní díla. Po Polednici, která byla uvedena v sekci Proxima, má nyní film Úsvit v hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Oba filmy koprodukovala innogy.
„Od prvotní myšlenky do dokončení filmu uběhly tři roky – byli jsme docela rychlí. Opravdovou výhodou byla kvalita scénáře Mira Šifry, který se všem fondům a televizím ohromně líbil. Úsvit jsme natočili bez jakýchkoli kompromisů, protože ten film by se jinak sesypal. Vznikal primárně v šestici lidí: já, Maja Hamplová, kameraman Martin Douba, herečka Eliška Křenková, scenárista Miro Šifra a architekt Henrich Boráros jsme ten film spolutvořili a každý se mohl vyjádřit k čemukoli. Například Eliška Křenková do toho filmu byla zainteresovaná víc, než se normálně na herečku sluší. Už od začátku byla takovým dramaturgickým hlasem. Vzala si tu postavu za svou, pracovala na tom od začátku a já osobně ještě nezažil herce, který by takto intenzivně pracoval na roli. Eliška se vyjadřovala velmi intenzivně ke scénáři, střihu i ke kostýmům. Ten film žil s ní a naopak. Její postava Heleny díky tomu dostala nesmírně důležitou trojrozměrnost a troufám si tvrdit, že za mnoho a mnoho let v českém filmu nebyla takto komplexní ženská postava.“
Celý rozhovor s Matějem Chlupáčkem si přečtěte zde:
Baťovská detektivka Úsvit jde do boje o Křišťálový glóbus - Týdeník Echo