O 200 tisíc narostl innogy počet zákazníků v energetické krizi
- Dodavatel innogy se stal bezpečným přístavem pro zákazníky
- Za celou dobu krize innogy nepřestala přijímat nové zákazníky
- Celkem má innogy už 1 milion 772 tisíc zákazníků
Výrazně vyšší zájem odběratelů energií o dodávky energií od innogy registruje tento dodavatel v průběhu energetické krize. České domácnosti považují v posledních dvou letech dodavatele energií innogy za bezpečnou volbu při rozhodování o novém dodavateli elektřiny a plynu. Od startu dramatického růstu cen energií v roce 2021 a následného pádu Bohemia Energy narostl innogy počet zákazníků o více než dvě stě tisíc. Aktuálně innogy zajišťuje dodávky zemního plynu pro 1 milion 158 tisíc zákazníků a dodávky elektřiny pro 614 tisíc zákazníků.
„Krach celé řady dodavatelů energií znamenal pro mnohé odběratele velkou výstrahu. I mnozí odvážnější zákazníci si uvědomili, že spolehlivá a bezpečná dodávka není samozřejmost, jak si do té doby mysleli, a začali více začali hodnotit dodavatele energií i z hlediska stability a spolehlivosti. Zastavení dodávek plynu z Ruska tento trend ještě posílilo. Pouze cena přestala být v loňském roce hlavním kritériem při výběru nového dodavatele a lidé se ve velkém začali obracet na silného a spolehlivého dodavatele,” říká David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.
Kromě tohoto nového trendu energetická krize také zcela změnila podmínky na trhu. Absolutní nepředvídatelnost cenového vývoje i na nejbližší dny, vysoká volatilita cen na energetických burzách a samozřejmě finanční náročnost transakcí na velkoobchodních trzích znamenala obrovské problémy pro spoustu obchodníků, z nichž někteří zcela ukončili činnost. innogy se v tomto složitém období dokázala velmi rychle přizpůsobit novým podmínkám na trhu. V reakci na extrémní volatilitu nákupních cen skupina innogy výrazně omezila produktovou nabídku pro nové zákazníky, ale zůstala dodavatelem, který za celou dobu energetické krize ani jednou nezastavil příjem nových zákazníků z řad domácností.
“Stali jsme se bezpečným přístavem pro desetitisíce zákazníků, kteří k innogy přecházeli na začátku roku z režimu DPI a v letních měsících jsme zase zachraňovali zákazníky, které jejich původní dodavatel převedl na spotové ceny. Díky tomu jsme zaznamenali výrazný nárůst celkového počtu zákazníků a nyní máme o dvě stě tisíc zákazníků více než před začátkem energetické krize,” dodal David Konvalina.