Otázky a odpovědi k odečtům
Kdy je vhodné odečet zadat
O kontrolní odečet stavu plynoměru nebo elektroměru se nemusíte vůbec starat, pokud nechcete. Distributor energií si jej jednou za rok udělá sám automaticky. Věděli jste však, že můžete i ušetřit, pokud si v určitých situacích provedete odečet sami?
Ptáte se, které situace to jsou? Připravili jsme pro vás přehled těch nejčastějších.
Když se něco mění
-
Pokud se mění cena plynu či elektřiny, doporučujeme vám nahlásit stav měřidla k datu této změny.
Nahlášený stav zohledníme ve vyúčtování. Rozložení spotřeby tak bude přesně odpovídat skutečnosti. -
V případech, kdy se vaše spotřeba v průběhu roku mění, můžete pro lepší přehled nahlásit odečet. Například pokud opouštíte domov na delší dobu nebo třeba máte chatu, kterou v zimě nevyužíváte, takže nespotřebováváte žádnou energii.
Další častou situací může být střídání nájemníků v pronajímaném bytě nebo změna počtu osob v domácnosti.
Stav měřidla, který jste nahlásili, uvidíte ve vyúčtování (pokud ho provozovatel distribuční soustavy akceptuje) na str. 3 v tabulce Detail stanovení spotřeby. Pro více informací navštivte Průvodce fakturou pro domácnosti.
-
Tato situace může nastat v případě, kdy nás požádáte o výrazné snížení záloh.
V takovém případě stav měřidla potřebujeme, abychom mohli provést propočet dosavadní spotřeby, zároveň ověřit nahlášenou změnu a předejít tak případnému vysokému nedoplatku ve vašem odběrném místě při ročním vyúčtování.
-
Pokud u vás došlo k výměně měřidla (plynoměru/elektroměru), je vhodné nás o tom co nejdříve informovat. Předejdete tím možným komplikacím při řešení vašich požadavků týkajících se spotřeby a odečtů.
Pro nahlášení výměny měřidla potřebujete:
- datum výměny
- číslo a stav původního měřidla
- číslo a stav nového měřidla
Tyto údaje naleznete v protokolu o výměně nebo v oznámení, které vám zanechá distributor, který výměnu provádí.
Informace o provedené výměně měřidla nám můžete předat:
- e-mailem na adresu info@innogy.cz
- osobně v jakékoli pobočce innogy
- telefonicky zdarma na 800 11 33 55
Tip pro vás: Výměnu měřidla můžete nahlásit také v innosvětě:
Postup: Zadejte stav nového měřidla. Po potvrzení stavu vyberte možnost „Mám nový plynoměr/elektroměr“, následně doplňte požadované údaje a odešlete ke zpracování. V historii odečtů uvidíte nahlášenou změnu. Pokud máte více odběrných míst, vyberte nejprve správnou adresu.
Když se nacházím v určité situaci
-
V momentě, kdy měníte dodavatele a stáváte se zákazníkem innogy, doporučujeme, abyste nám do 5 dnů od zahájení dodávky nahlásili aktuální stav měřidla.
Jedná se o počáteční odečet, díky kterému budete moct ihned sledovat simulaci své spotřeby v innosvětě.
V případě, že nám stav měřidla nenahlásíte, čekáme delší dobu, než se k nám tato informace dostane od provozovatele distribuční soustavy (PDS).
Pokud se později přijatý stav od PDS bude lišit od vámi nahlášeného stavu, platí stav, který jsme přijali od PDS. -
Ve chvíli, kdy ukončujete smlouvu s innogy, doporučujeme nahlásit aktuální stav měřidla, abychom mohli vystavit ukončovací fakturu.
Ideální je vytvořit předávací protokol v písemné formě včetně data odečtu (pokud v odběrném místě pokračuje jiný zákazník).
-
Chcete-li sledovat svou spotřebu, využijte k tomu innosvět. Tam máte možnost zadávat aktuální odečty měřidla (i na denní bázi. Díky tomu hned uvidíte, zda vás čeká přeplatek či nedoplatek. innosvět máte k dispozici jako webový portál nebo mobilní aplikaci.
Pozor: Zadané hodnoty v innosvětě slouží pouze pro vaši lepší představu o vývoji spotřeby a nákladů v průběhu roku.
Pro vyúčtování je nepoužíváme. Proto vám doporučujeme alespoň jednou v roce (nejlépe ke konci roku) využít možnost zadání kontrolního odečtu k 31. 12.
Jak jednoduše zadat stav? Podívejte se v innosvětě